Om föreningen

Här följer lite information om föreningen, om hur vi arbetar och lite allmänt om stadsdelen Årsta.

Fakta om föreningen

Bostadsrättsföreningen Björklången bildades 1959 och registrerades i juni samma år. Inflyttning skedde under åren 1960-61. Föreningen äger och förvaltar fastigheterna Björklången 1, 2 och 3 med adress Sandfjärdsgatan 9-33, dessa är av två höghus och ett låghus. Totalt är det 206 lägenheter och en kommersiell lokal.

Så här arbetar vi

Vi har en välskött och bra förening, inte minst ekonomiskt. Styrelsen väljs av stämman och har som främsta uppgift att förvalta och se till att allt fungerar väl för medlemmarna.

Du kan komma i kontakt med föreningens styrelse via telefon 070-320 5409.  Du kan skicka sms eller lämna meddelanden på mobilsvar, om du inte får svar. Föreningen kan även nås via mail på expedition@bjorklangen.se. Personligt besök kan även ske efter överenskommelse.

Vi ser gärna att du är observant på om något fel har uppstått och vid behov anmäler detta.

Ny medlem

Som ny medlem vill vi gärna att du ta kontakt med oss och bokar in ett personligt möte. Då får du lite information om ordningsregler, sophantering, stadgar för föreningen mm, samt din namnskylt som du kan sätta på dörren. Maila till: expedition@bjorklangen.se.

Årsta – en grön oas

Naturen kring Årsta är storslagen. Det finns fina stigar att ströva på och många grönområden. Härlig utsikt över Årstaviken och Årstaskogen med orörd natur är rofylld att vandra i. På Årstafältet finns det plats att utöva motion av allehanda slag.

I Årsta Centrum finns flertal butiker. På ICA kan man uträtta postärenden och i entrén finns också en bankomat.

Kommunikationerna är utmärkta. Tvärbanans hållplats Valla Torg ligger bara cirka tre minuters gångväg från våra hus. Med Tvärbanan tar du dig på några minuter till Gullmarsplan eller Liljeholmen för byte till tunnelbana eller till pendeltågen vid station Årstaberg.